Tele2 efterdebiterar tusentals kunder

2010-05-24 @ 16:15:59
Tele2 har efterdebiterat ett antal kunder för samtal från 2009. Anledningen är att man inte haft riktig koll utan helt enkelt först nu har upptäckt det hela. Reaktionerna låter inte vänta på sig utan "folket rasar" och redan nu finns en Facebook-sida, Protest mot Tele2/Comviqs efterdebitering, där fler än tusen personer protesterar mot detta.


Spontant tycker jag det är klantigt av Tele2 att inte ha koll på sina saker. Självklart skäms de över detta och har säkert dragit igång interna projekt i syfte att förhindra upprepningar. Jag tycker också det är pinsamt att gå med i en grupp som kräver att Tele2 ska efterskänka pengar till de som nu "drabbats". Har du ett avtal med en operatör och använder dess tjänster ska du naturligtvis betala. Att fakturan kommer sent hör inte till saken.

Läs mer på alla möjliga mer eller mindre seriösa ställen, exempelvis på Expressen. Här yttrar sig Mattias Grafström, VD vid KTIB och han tycker det är klantigt av Tele2 och att de borde skriva av skulderna för att få goodwill. Jag undrar i och för sig när Tele2 eller någon annan operatör brytt sig om detta, samtidigt som jag tycker han har fel.

Vi får se om jag ändrar mig efter en stunds funderande.

Kommentarer
Postat av: Johan Torell

Jag tycker att jag ska betala vad jag har ringt, inget snack men de har skött det på ett fruktansvärt dåligt sätt. Dålig information, och okunnig personal har varit vad man mötts av på andra sidan. Sen känns det surt att denna räkning trillar in bara sådär. När man betalar en faktura vill man ju gärna tro att man är skuldfri men klart att alla kan göra misstag. Hur som tycker ja inte det här hade varit en grej om man fått bra info och kanske en hundralapp ringpott på en tusing.

2010-05-24 @ 22:47:02
Postat av: Stefan G

Att det känns surt kan jag absolut förstå. Jag hade, som jag skrev, inte gjort glädjeskutt om det damp ner en oväntad faktura. Jag håller med dig att information och kanske något smidigt sätt att vinna kunderna hade varit på sin plats. Om inte annat kunde de utnyttjat tillfället, men man ska inte tro att det sitter proffs på mänskliga kontakter på alla företag.

2010-05-25 @ 08:16:12
URL: http://spontant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0