Tele2 - part 2

2010-05-24 @ 18:40:23
Nu har det gått en stund och jag har funderat lite mer på detta med att Tele2 efterdebiterar sina kunder. Det jag fascineras över är hur snabbt de "drabbade" mobiliserar sig och "kommer ut" med sina berättelser. Katerina Janouch är en av de drabbade och förstår inte alls varför hon ska behöva betala för samtal hon faktiskt har haft (se Expressen). Att hon blev förvånad över hög räkning kan jag köpa men att säga "Jag tycker  att de ska stå för den här kostnaden eftersom de misskött sig"...

Jag bli dock tyvärr inte förvånad. Det känns som det finns en trend att människor allt mer använder denna retorik för att klara sig undan ansvar. Det är alltid andras fel, och gärna ett klumpigt företag som Tele2. "Jag hade ingen aning om" eller "Jag visste inte att" hör man så gott som dagligen, framförallt förmedlat genom populärpressen. Kopplingar kan göras till de som fått för mycket utbetald a-kassa eller andra typer av ekonomiska bidrag. Ta ert ansvar och spela inte alltid dumma!

Därför tycker jag att Tele2 ska stå på sig. Har du nyttjat tjänsten så ska du självklart betala. Nu råkar jag vara Tele2-kund så det ska bli intressant att se om jag också har ett kuvert väntandes på mig med lite kryddad faktura. Jag säger i så fall det som alla, med lite ansvarskänsla, borde göra: Skit också, detta hade jag ingen koll på men jag får väl bita i det sura äpplet.

Till Tele2 vill jag ge ett tips. Utnyttja detta på rätt sätt så får vinner ni goodwill. Det är ju ett pangläge för en kampanj eller kanske en sommarfest på stan för alla betalande kunder. Det hade jag tyckt var trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0